Послуги

Реєстрація фізичних осіб-підприємців (ФОП)

Оприлюднено
  1. Порядок реєстрації ФОП покроково
  2. Як заповнюється заява
  3. Чому відбуваються відмови в держреєстрації?
  4. Як стати платником податків?
  5. Вартість послуг по реєстрації ФОП

Згідно з Конституцією, кожен житель України має право на організацію підприємницької діяльності, яка не заборонена законом. Підприємцем може стати людина вже з 16 років, навіть якщо вона не має повної цивільної дієздатності. Щоб її діяльність була законною, необхідно пройти процедуру державної реєстрації, в результаті якої людина отримує статус ФОП (фізична особа – підприємець).

Обмежень небагато, і вони стосуються депутатів, посадових і службових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування, військовослужбовців, засуджених. Давайте розберемося, чи варто відкривати ФОП і як відбувається реєстрація приватного підприємця в Україні. Також відповімо на питання, які цікавлять багатьох жителів України: яка ціна процедури реєстрації ФОП і як оплачуються послуги держреєстраторів.

Процедура реєстрації ФОП регулюється такими нормативними документами:

  • ПКУ – Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI;
  • Закон № 755 – Закон України від 15.05.2003 р № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

1.Порядок реєстрації ФОП покроково

1.1 Умови подання документів

Для того щоб зареєструвати ФОП в Україні, можна подати пакет документів в електронній або паперовій формі нотаріусу, в органи місцевого самоврядування, держадміністрацію (особисто або через довірену особу), можна направити їх поштою, а в електронному вигляді реєстрація ФОП проходить через портал держреєстрації, незалежно від місця знаходження заявника. Наприклад, для реєстрації ФОП онлайн в Києві потрібні ті ж документи, що і в Тернополі або Маріуполі, також не потрібно ніяких додаткових даних, щоб зареєструвати ФОП в Харкові. Для реєстрації ФОП документи подають особисто, через представника, в електронному вигляді.

Якщо громадянин подає документи особисто, він пред’являє свій паспорт або інший документ, що засвідчує особу. Якщо з документами прийшло довірена особа – з нього зажадають нотаріально посвідчену довіреність. Щоб відкрити ФОП, документи можна відправити поштою, тоді на реєстраційній картці необхідно надати нотаріально завірений підпис майбутнього підприємця. Про те, якою буде вартість реєстрації ФОП, читайте в другому розділі статті.
Для реєстрації ФОП онлайн використовують Єдиний державний портал електронних сервісів (портал «Дія»). Якщо заявник вибрав реєстрацію ФОП онлайн, йому буде потрібний електронний цифровий підпис (ЕЦП). Такий підпис можна легко оформити в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів. Зокрема, послуги АЦСК вже пропонують деякі українські банки. Наприклад, для реєстрації ФОП можна зробити ЕЦП через ПриватБанк або через портал «Дія». Надалі електронний підпис можна використовувати для подачі звітів до податкової в електронному вигляді – це додаткова перевага реєстрації ФОП онлайн. З електронним підписом майбутній підприємець може подавати заяву на реєстрацію ФОП на портал «Дія». Онлайн-реєстрація ФОП в Україні стає все більш популярною, особливо в період карантинних обмежень. Це зручний спосіб реєстрації для інтернет-магазину, розвитку іншого бізнесу в Інтернеті.

1.2 Документи для реєстрації ФОП: з чого почати?

Для реєстрації ФОП, внесення змін і для припинення реєстрації ФОП подається документ єдиної форми – Заява про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця (ФОП) за формою 1. Заповнити його можна як в паперовому, так і в електронному вигляді. На даний час зареєструвати ФОП онлайн можна тільки через сервіс «Дія». Це буде простіше, ніж в паперовому вигляді, тому що система сама сформує дві заяви – для державної реєстрації ФОП і для переходу на спрощену систему оподаткування, а майбутній підприємець тільки перевірить дані і поставить свій електронний підпис. При поданні заяви для реєстрації ФОП в паперовому вигляді потрібно заповнити і подати дві форми: реєстраційну форму для держреєстрації ФОП і заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, пред’явити паспорт, або тимчасове посвідчення громадянина України, або свідоцтво про тимчасове проживання, або інший документ, що засвідчує особу. Якщо новоспеченому підприємцю вже є 16 років, але ще немає 18 років, потрібно нотаріально посвідчену письмову згоду батьків (усиновлювачів) або піклувальника або органу опіки та піклування.

Всі документи заповнюються українською мовою. Інші документи для реєстрації ФОП вимагати заборонено. Протягом 24 годин (крім вихідних та святкових днів) заява повинна бути розглянута. Якщо при реєстрації ФОП онлайн ви вказали адресу електронної пошти, відповідь прийде на електронну пошту або в особистий кабінет порталу «Дія». Можна отримати відповідь також за допомогою онлайн-сервісу usr.minjust.gov.ua/ua

2. Як заповнюється заява

2.1 Які дані необхідно вказати

У заяві за формою 1 необхідно вказати такі відомості:

  • ПІБ, ідентифікаційний номер або реєстраційний номер платника податків;
  • адреса, місце постійного проживання ФОП;
  • якою діяльністю буде займатися підприємець (для цього потрібно уточнити, як вибрати вид діяльності за КВЕД для ФОП);
  • хто може підписувати договори, вчиняти інші дії від ФОП;
  • хто може подавати документи на реєстрацію від ФОП;
  • контакти.

Громадяни, які не мають ідентифікаційного номера та які повідомили про це податкову інспекцію, зазначають серію та номер свого паспорта. Адреса реєстрації фізособи стане податковою адресою – зазвичай реєстрація ФОП проводиться за місцем його реєстрації, хоча це не обов’язкова вимога. Цей розділ необхідно заповнити максимально точно. Види діяльності вказують за Класифікатором видів економічної діяльності (КВЕД), тому необхідно знати, як вибрати або додати КВЕД для ФОП.

Для ФОП на загальній системі оподаткування обмежень у виборі немає, вибирати можна будь-який вид діяльності, дозволений для фізосіб. Для ФОП на спрощеній системі оподаткування є обмеження – деякими видами діяльності спрощенцям не можна займатися. У будь-якому випадку рекомендується все-таки писати те, чим людина реально збирається займатися. Основною вважатиметься та діяльність, яка вказана першою. Тепер переходимо до цікавого для багатьох українців питання: яка вартість реєстрації ФОП в Україні.

2.2 Адміністративний збір за реєстрацію

Багатьох цікавить питання про те, якою буде при реєстрації ФОП вартість послуг? Первинна реєстрація, припинення діяльності – це безкоштовні послуги. Оплачуються тільки зміни ПІБ, адреси – в розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Зміни внесуть за 24 години, незалежно від того, де відбувається реєстрація ФОП – в Києві, Одесі, Харкові.

Якщо зміни потрібно зробити терміново, передбачено прискорене проходження держреєстрації змін: за 6 годин треба заплатити подвійний збір, за 2 години – у п’ятикратному розмірі. Тобто, якщо сама реєстрація ФОП проводиться безкоштовно, зміни мають свою вартість. Прискорене внесення змін проводиться тільки на прохання самого заявника, при внесенні їм додаткових коштів добровільно. Так що нехай Вас не хвилює, скільки коштує відкрити ФОП в Україні в 2021 році – це відбувається безкоштовно. Платити доведеться за зміни в даних про себе.

3. Чому відбуваються відмови в держреєстрації?

Зазвичай проблем з реєстрацією ПП немає, але в рідкісних випадках відмовити все-таки можуть. Повідомити заявника повинні на наступний день, повернувши документи і вказавши причину. Ось список найбільш поширених причин відмов при реєстрації приватного підприємства в Києві, Харкові, інших українських містах:

  • документи подав громадянин, який не має на це повноважень;
  • виявлено судове рішення, згідно з яким громадянину заборонено займатися підприємницькою діяльністю;
  • при вимушеному припиненні розгляду документів громадянин не усунув підстави для такого зупинення;
  • документи подані не за адресою, не до суб’єкту держреєстрації;
  • у майбутнього підприємця є законодавчі обмеження для ведення підприємницької діяльності;
  • в Держреєстрі є запис про те, що заявник вже є ФОП;
  • документи від громадянина не відповідають вимогам законодавства України.

У повідомленні про відмову повинна бути чітко прописана причина, посилання на конкретну статтю закону, вказівка, що саме було порушено. Після того, як порушення були виправлені, громадянин може повторно подати документи. Якщо документи відмовляються приймати без будь-яких підстав, таке рішення можна оскаржити в суді.

4. Як стати платником податків?

За замовчуванням всі зареєстровані ФОП автоматично реєструються в податкових органах як платники податків на загальній системі. Якщо у ФОП інші плани і він вибирає спрощену систему оподаткування, то для цього потрібно подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування. Після цього він потрапляє до Реєстру платників єдиного податку в органах ДПС. Після реєстрації ФОП Україна платника зобов’язані поставити на облік протягом двох днів після отримання відомостей про нього. Реєстрація ФОП на спрощеній системі (єдиний податок) має свої особливості.

4.1 Як стати платником єдиного податку 1 і 2 групи?

У разі, якщо заявник не написав у своїй реєстраційній заяві, що він збирається застосовувати спрощену систему оподаткування, він все одно може стати «єдинником». Заява на реєстрацію ФОП на єдиному податку можна подати напряму в ДПС (особисто, поштою або в електронному вигляді). Якщо заяву про застосування спрощеної системи першої або другої групи подати до кінця місяця реєстрації, заявник може стати платником з 1 числа наступного місяця після реєстрації ФОП.

4.2 Як застосовувати спрощену систему оподаткування?

Для роботи за спрощеною системою ніяких заяв подавати не треба. Книгу витрат і доходів не треба реєструвати в податковій з 2021 року. Це найбільш простий варіант. І якщо на питання, скільки коштує відкрити ФОП в Харкові, Києві, Одесі, ми вже отримали відповідь – це безкоштовно, то і спрощену систему оподаткування застосовувати гранично просто. Ті, хто хоче стати платником ПДВ, можуть відразу додати до заяви за формою 1 окрему заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ. Пакет документів держреєстратор сам передасть до податкової і всі відомості будуть внесені в Держреєстр і в усі податкові реєстри – платників єдиного податку та платників ПДВ.

4.3 Як працювати на 3 групі платників єдиного податку?

У разі, якщо ФОП збирається зареєструвати ПП і стати платником єдиного податку третьої групи (без ПДВ), необхідно подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування протягом 10 днів з моменту реєстрації ФОП, тоді саме з дати реєстрації підприємець стане «єдинником» 3 групи. Якщо в зазначений час громадянин не подасть заяву, він залишиться на загальній системі з дати держреєстрації. Заява на третю групу єдиного податку він зможе подати за 15 днів до початку кварталу, з якого збирається змінити групу оподаткування.

Підприємець може зробити печатку або не робити її, також на свій розсуд він відкриває рахунок в банку – ніяких дозволів на це не потрібно.

Реєстрація ФОП в Україні не така складна, як може здатися непідготовленій людині. Якщо виникають труднощі, що-небудь незрозуміло, якщо Ви не знаєте, скільки коштує відкрити ФОП – Ви можете звернутися до наших фахівців за контактами, вказаними на сайті, щоб реєстрація приватного підприємця в Україні пройшла без проблем. Наші фахівці швидко і професійно нададуть Вам будь-яку допомогу, провівши реєстрацію ФОП під ключ.

Фахівці бухгалтерської компанії «Параграф» пропонують:

Якщо Ви сповнені ідей і хочете почати свою справу, але практики участі в театрі бізнесу у Вас замало, почніть свою підприємницьку діяльність з реєстрації себе як фізичної особи-підприємця (ФО-П) без статусу юридичної особи.
Підприємець має право займатися будь-якими дозволеними законодавством видами діяльності і має ряд особливостей в порівнянні з юридичною особою, а саме:

  • відсутність статутного капіталу і статутних документів;
  • більш спрощена схема реєстрації (деякою незручністю може стати той факт, що реєстрація ФО-П проводиться тільки за місцем його реєстрації);
  • наявність або відсутність розрахункового рахунку і печатки в залежності від Вашого бажання;
  •  вільне поводження з готівковими коштами;
  • спрощена схема ведення бухгалтерського обліку.

Фахівці бухгалтерської компанії «Параграф» виконують реєстрацію фізичних осіб-підприємців «ПІД КЛЮЧ». У наші послуги з реєстрації ФО-П входить попереднє консультування, в ході якого ми допоможемо Вам вникнути в нюанси майбутньої підприємницької діяльності, разом визначимо той комплекс робіт, який необхідно провести для його практичного здійснення, а також допоможемо Вам правильно вибрати систему оподаткування.

Ми маємо великий досвід роботи, тому співпраця з нами позбавить Вас від безлічі, здавалося б, нерозв’язних питань, заощадить Ваш час і дозволить спрямувати всі зусилля на створення власне бізнесу.

Можете бути впевнені, що Ви отримаєте ПОВНИЙ комплект документів, необхідний для роботи, і впевненість у присутності поруч надійного партнера для подальшої співпраці.

Для початку робіт по реєстрації фізичної особи-підприємця нам будуть потрібні

Інформація:

  • основні види діяльності;
  • місце здійснення діяльності;
  • необхідність відкриття розрахункового рахунку, виготовлення печатки, реєстрації в якості платника єдиного податку, платника ПДВ та інші питання ми визначаємо разом з Вами в ході попередньої консультації;

Документи:

  • копія паспорта;
  • копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;

Ваша присутність:

  • у нотаріуса при підписанні довіреності на реєстрацію.

Термін реєстрації Фізичної особи-підприємця «ПІД КЛЮЧ» можна розбити на 2 етапи:

  • термін державної реєстрації – 1 робочий день з моменту подачі пакета документів Реєстратору;
  • термін на інші роботи по реєстрації ФО-П (одержання повідомлення про реєстрацію в податковій інспекції, Пенсійному фонді, виготовлення печатки, реєстрація Книги доходів і витрат, реєстрація платником єдиного податку і платником ПДВ, відкриття розрахункового рахунку та ін.) – 10-15 робочих днів в залежності від комплексу робіт.

Слід зауважити, що фізичною особою-підприємцем Ви стаєте відразу після державної реєстрації. З цього моменту Ви маєте право вступати в правові відносини з іншими суб’єктами підприємницької діяльності (укладати договори). Крім первинної реєстрації фізичних осіб-підприємців, ми також допоможемо Вам в таких правових питаннях:

  • відкриття розрахункового рахунку;
  • реєстрація платником ПДВ;
  • реєстрація платником єдиного податку;
  • заміна свідоцтва єдиного податку;
  • заміна (додавання) видів діяльності і місця здійснення діяльності в свідоцтво єдиного податку;
  • виготовлення печатки;
  • отримання довідки статуправління;
  • реєстрація найманих працівників;
  • зміна адреси (в одному районі або переведення в інший район);
  • внесення змін до документів при зміні ПІБ;
  • відновлення свідоцтва про реєстрацію при його втраті;
  • супровід перевірок контролюючих органів.

Ми працюємо для того, щоб Ваш бізнес процвітав вже з першого дня його існування. Звертайтеся до нас, і Ви звільните свій час для вирішення більш важливих питань.

Комплекс робіт Вартість послуг Витратна частина

РЕЄСТРАЦІЯ ФІЗИЧНИХ ОСІБ-ПІДПРИЄМЦІВ

Реєстрація фізичних осіб-підприємців «під ключ»
Консультаційна підтримка на всіх етапах реєстрації

безкоштовно

Нотаріальна довіреність на реєстрацію

300,00

Складання та подання Реєстратору документів, необхідних для реєстрації в єдиному держреєстрі, отримання витягу з держ реєстру

250,00

80,00

Реєстрація Книги доходів і витрат

100,00

52,00

Подання заяви на єдиний податок і отримання виписки з реєстру платників єдиного податку

200,00

Разом:

550,00

432,00

ДОДАТКОВІ ПОСЛУГИ для ФІЗИЧНИХ ОСІБ-ПІДПРИЄМЦІВ

Відкриття розрахункового рахунку
Підготовка документів для відкриття розрахункового рахунку

150,00

Супровід Клієнта в банку при відкритті розрахункового рахунку

Відповідно до тарифів банку

Реєстрація платником ПДВ
Підготовка документів для реєстрації платником ПДВ, консультаційна підтримка при отриманні св-ва ПДВ

500,00

Реєстрація платником єдиного податку
Підготовка документів для реєстрації платником єдиного податку

200,00

Подання заяви в органи фіскальної служби
Отримання виписки з реєстру платників єдиного податку***
*** При наявності нотаріального доручення
Заміна (додавання) видів діяльності до реєстру платників єдиного податку
Підготовка документів для заміни видів діяльності

200,00

Подання заяви в органи фіскальної служби
Отримання виписки з реєстру платників єдиного податку***
***При наявності нотаріального доручення
Отримання витягу з держреєстру
Складання та подання Реєстратору необхідних документів
Отримання витягу з держреєстру***

200,00

80,00

***При наявності нотаріального доручення
Заміна місця здійснення діяльності в реєстрі платників єдиного податку
Підготовка документів для заміни місця здійснення діяльності

200,00

Подання документів до органів фіскальної служби
Отримання виписки з реєстру платників єдиного податку***
***При наявності нотаріального доручення
Отримання довідки статуправління
Підготовка комплекту документів для статуправління

200,00

Подання документів в статуправління
Отримання довідки***
***При наявності нотаріального доручення
Зміна адреси (в одному районі)
Складання та подання Реєстратору необхідних документів

400,00

Сплата держмита

150,00

Отримання витягу з держреєстру

80,00

Отримання виписки з реєстру платників єдиного податку***

200,00

Разом

600,00

230,00

***При наявності нотаріального доручення
Зміна адреси (переведення до іншого району)
Складання та подання Реєстратору необхідних документів

400,00

Сплата держмита

150,00

Отримання витягу з держреєстру

80,00

Отримання виписки з реєстру платників єдиного податку***

200,00

Контроль за переведенням платника до органу фіскальної служби за новою адресою

250,00

Разом

850,00

230,00

***При наявності нотаріального доручення
Супровід перевірок контролюючих органів
Експрес-перевірка первинних документів

договірна

Повний супровід перевірки в органах фіскальної служби